Kretsloppsträning

Kretsloppsträning 2018

Ta chansen att träna i grupp inför Kretsloppet!

Plats: Samling Ryahallens cafeteria
(Erikslundsplatsen 1)

Tid: 18:00-19:30

Tolv torsdagar under våren och sommaren bjuder Kretsloppet i samarbete med SOK Knallen på träningspass med ledare. Alla är välkomna och kan delta, oavsett om du är nybörjare eller van löpare.

SOK Knallen håller i passen som är uppbyggda på uppvärmning, löpteknik, styrka och rörlighet.

Vi kommer att lotta ut fina priser i samband med träningspassen så bara det är en anledning till att komma och prova.
Det viktigaste med dessa pass är att alla blir sedda och peppade samt att alla känner sig välkomna, särskilt de som inte varit på träningarna tidigare. Det kommer ledarna att se till.

Vi delar in oss i olika grupper utifrån löpvana.

Intervallträning i grupp
Första träningskvällen blir det ett lugnare träningspass och resterande pass står det intervaller på schemat. En vanlig missuppfattning bland nybörjare och motionärer är att intervallträning bara är till för elit och elitmotionärer. Fel, fel, fel. Så länge du springer regelbundet 1-2 dagar i veckan är högintensiv träning ett utmärkt tillfälle för att ta din löpning till nya nivåer. Dessutom är känslan efter ett intervallpass i grupp helt fantastisk. Pröva så får du se!

Ansvarig från Kretsloppet: Erik Wickström, 0702-380059

Ansvarig från SOK Knallen: Per Sund, 0735-200555

31/5
Banintervaller på Ryavallen, 10 x 400 m med 1 min vila mellan intervallerna.

7/6
Backintervaller i Halensbacken, blandad löpning och gång.

14/6
Korta intervaller på Trollstigen, 10 min med 30 sek snabb löpning /30 sek jogg, 5 min serievila och därefter 10 min med 15 sek snabb löpning/15 sek jogg.

9/8
Banintervaller på Ryavallen, 5 x 1000 m med 1 min vila mellan intervallerna.

16/8
Banintervaller på Ryavallen, 15 x 200 m med 200 m jogg/gå-vila.

23/8
Träningstävling på skoj 3000 meter på Ryavallen.

30/8
Korta intervaller på Trollstigen. Två set av 10 x 70 sek snabb löpning/20 sek jogg.

6/9
Långa intervaller på Almenäsvägen, 4 x 5 min med 2 min vila.

Välkomna! 🙂