Löpning – tisdagar

Välkomna till intervallpassen 2019

Löpträning utomhus åtminstone tills månadsskiftet oktober/november, lite beroende på vädret.

Samling Ryavallen 18:30 (om inget annat anges)

Varje träning inleds med att vi under någon minut får lite allmän information om aktuella frågor i klubben och sedan om hur intervallpasset ska genomföras.

Syftet med intervallträning är bland annat att förlänga tiden du orkar springa med högintensiv fart. Backintervaller handlar mer om teknik och muskelstärkande än fart.

Träningen börjar med gemensam uppvärmning och avslutas med nedjoggning.

Schema för höstintervallerna.

  • 27/8 Musses intervallpass, 3 x 1 min backe + 5 min tröskelfart, 3 set, Rya åsar.
  • 3/9 Backintervaller långa/korta 2 x 13 min, Halensbacken.
  • 10/9 Fart 10 x 2min 45 sek vila, Bodavallen, OBS! Samling på Fotriktigt, mer information kommer.
  • 17/9 Backintervaller 10 x 90 sek, 90 sek vila, Tullabacken.
  • 24/9 Fart parstafett 400 m, 2 x13 min, Ryavallen.
  • 1/10 Backintervaller 6 x 3 min, Kvibergsgatan.
  • 8/10 Stege 6-5-4-3-2-1, 45 sek vila, Kolbränningen.
  • 15/10 Backintervaller 4 x hela backen, ca 1,5 km, Trandaredsbacken.
  • 22/10 Tusingar 5 x 5 min, 90 sek vila, Ryavallen.
  • 29/10 Backintervaller megabacke 30 min, Björbobacken. Pannlampa kan behövas.

Ansvarig: Marika Hacksell