Funktionär Kretsloppet 2019

Den 14:e september är det dags för Kretsloppet där SOK Knallen är medarrangör tillsammans med huvudarrangören Korpen. SOK Knallen tillsätter 64 st uppdrag med totalt 50 st funktionärer.

AW efter loppet:

Efter loppet så träffas de funktionärer som vill på Pitcher’s, där vi bokat bord kl. 17.30 för 25 st.

Föreningen bjuder på mat för 200 kr/funktionär. Dryck står man själv för.

Reservera din plats på Pitcher’s, skicka e-post till Björn Trollsfjord.

Följande är gruppchefer:

  • Göran Karlsson, El ansvarig och Vätskedepåansvarig, kl. 08:00 – 17:00
  • Sören Svensson,  Vätskedepåansvarig, biträdande, kl. 08:00 – 17:00
  • EvaLena Lindqvist, Sponsring/Branding, Ansvarig – kl. 07:00 – 17:30
  • Lars Lornell, Startområdesansvarig, kl. 07:30 – 15:00
  • Björn Trollsfjord, Målområdesansvarig, kl. 08.00-17.00
  • Johnny Nylén, Ban/Flaggvaktsansvarig, kl.  07:30 – 16:30
  • Hans Anell, Ban/Flaggvaktsansvarig, kl. 07:30 – 16:30
  • Ulf Gyllunger, Område 1: Banansvarig Druvefors-Göta, kl. 12:30 – 14:30
  • Lasse Jutemar, Område 3: Banansvarig Ramnasjön, kl. 09:00 – 15:30
  • Lars Karlsson, Område 4: Banansvarig Knalleland, kl. 12:30 – 16:00
  • Hans Anell, Område 5: Banansvarig Viskastrand, kl. 10:00 – 16:00
  • Jerry Lundin, Område 6: Banansvarig Centrum, kl. 09:00 – 16:00

Följande är biträdande ansvarig / annat specifikt ansvar: 

  • Per Camén (med Lars Lornell), Startområde, biträdande samt matansvarig – kl. 07:30 – 15:00
  • Claes Gillberg (med Björn Trollsfjord), Målansvarig, biträdande (mål/materialansvarig), kl. 08:00 – 17:00
  • Jeanette Olofsson (med Björn Trollsfjord), Målområde/Vakt sjukvårdstält, kl. 08:00 – 17:00
  • Niklas Hermansson (med Björn Trollsfjord), Vakt Torggatan/Målområde, kl. 09:00 – 17:00
  • Marika Hacksell, Spurtpriser, kl. 11:15 – 15:45

Övriga poster:

  • Marika Hacksell, ansvarig för SOK Knallens tält före start – Tältet öppet, kl. 10.00-16.00
  • Rickard Albrecht – Biträdande tält, kl. 10.00-16.00
  • Annika Albrecht – Biträdande tält, kl. 10.00-16.00

Följande är anmälda som funktionärer:

Observera att ni är några som är tillsatta och har dubbla pass.

Sponsring/Branding

Ansvarig: EvaLena Lindqvist

Funktionärstider: kl. 07:30 – 10.00
Samlingsplats: Sven Erikssonsgatan, vid startbågen

  • Anette Larsson (dubbla pass)
  • Susanne Ljunggren (dubbla pass)
  • Petter Ljunggren (dubbla pass)
  • Anders Krok (dubbla pass)
  • Marika Hacksell
  • Cecilia Högeryd
  • Hans Classon

Startområde (Startområde/Uppbyggnad)

Ansvarig: Lars Lornell

Funktionärstider: kl. 08:00 – 10.30
Samlingsplats: Sven Erikssonsgatan, vid startbågen

  • Maria Lindqvist
  • Anita Andersson
  • Maria Andersson
  • Tomas Wiklund
  • Pär Nyberg
  • Torbjörn Svensson
  • Annelie Svensson
  • Anneli Svensson

Startområde (Startpersonal)

Ansvarig: Lars Lornell (biträdande Per Carmén)

Funktionärstider: kl. 10:30 – 12.30
Samlingsplats: Sven Erikssonsgatan, vid startbågen

  • Mattias Lahode
  • Anette Von Schedvin
  • Lennart Svensson
  • Siv Svensson
  • Therese Lahode

Startområde (Startpersonal/Demontering)

Ansvarig: Lars Lornell

Funktionärstider: kl. 12:30 – 15.00
Samlingsplats: Sven Erikssonsgatan, vid startbågen

  • Lotta Book
  • Peter Fridell
  • Dennis Mah
  • Mansour Kasaeian
  • Göran Palmqvist
  • Hans Olsson
  • Anna Lindgren
  • Per Lindgren
  • Roland Jakobsson
  • Joakim Zetterberg
  • Niina Räisänen
  • Annette Lindberg
  • Arne Hallgren

Målområde (Första pass)

Ansvarig: Björn Trollsfjord (biträdande Claes Gillberg)

Funktionärstider: kl. 08:00 – 17.00
Samlingsplats: Allégatan 27, utanför Café Tant Grön

  • Claes Gillberg
  • Marina Fellman Vikander
  • Svante Vikander
  • Sören Johansson
  • Susanne Ljunggren (dubbla pass)
  • Petter Ljunggren (dubbla pass)
  • Eva-Lena Lindqvist (dubbla pass)
  • Jeanette Olofsson
  • Anders Krok (dubbla pass)

Målområde (Andra pass)

Ansvarig: Björn Trollsfjord

Funktionärstider: kl. 09:00 – 17.00
Samlingsplats: Allégatan 27, utanför Café Tant Grön

  • Anette Larsson (dubbla pass)
  • Kicki Larsson
  • Ann-Marie Saarinen
  • Hans Svantesson
  • Pekka Eriksson
  • Niklas Hermansson

Viktigt gällande målområdet

  • Sjukvårdstält byggs upp på fredag vid Ica City entré / parkeringshus port. 
  • Kravallstaket sätts upp fredag kväll
  • Ett tält sätts upp på fredag för medaljutdelningen.  
  • Allt material till start och mål körs med lastbil (Tony) ut tidigt på lördag. Det omfattar även allt till prisutdelning och vätskestation vid mål. 
  • Målportal skall ställas upp av målgruppen direkt efter samling kl 0800. Målportalen måste surras fast med rep. 
  • Målmattor skall läggas ut direkt efter samling kl 0800. Målmattorna tejpas ihop ovh mot gatan med silvertejp. 
  • Hjälpa till utläggning av tidtagning vid mållinje. 
  • Reklam skall sättas upp enligt angiven instruktion. De är uppdelade för vänster och höger sida av kravallstaket. 
  • Medaljer delas ut till alla som springer 400m och 2km. 
  • Medaljer delas endast ut till de som beställt medaljer på sträcka 5km och 10km. Dessa delas ut i tältet. Medaljsymbol finns på löparens nummerlapp. 
  • Kranskulla delar ut krans till förste dam och herr på distanserna 5km 10km. 
  • Vid demontering av kravallstaket efter loppet så skall de stallas ihop 10 och 10. De skall ställas ihop med matchande färgmarkering till höger och vänster: för orange och blå. 
  • Var bunt om 10st kravallstaket skall buntas med buntband för att lyftas tillbaka på lastbil med en truck som hämtar upp dessa efter loppet. Upphämtning sker först vid start sedan vid mål.