Löpning – Söndagar

Söndagsträning

Välkommen till vårens distansträning 2018

Uppstart 7 januari 2018

Vi startar alltid kl 10:00, ha med dig vätska och energi.

Varje träning inleds med att vi under någon minut får lite allmän information om aktuella frågor i klubben och sedan ger varje löpledare informtion om sin löprunda.

Det finns 4 löpgrupper med olika snittempon, och tempot kan variera något under rundorna beroende på underlag och kupering men smittempot ska helst inte överstigas. Rundorna kan vara allt mellan 12-20 km.

Löpledare våren 2018

Vi visar respekt och hämtar upp varandra om någon skulle bli trött under löprundans gång.

  • Långsamma gruppen (ca 6:15 tempo)
  • Mellangruppen (ca 5:45 tempo)
  • Snabbgruppen (ca 5:15 tempo)
  • Ultragruppen har inget förbestämt snittempo utan anpassar tempot efter deltagare och runda, men du bör orka springa ca 13-16 km i lugnt tempo.

Långsamma gruppen, mellangruppen, snabbgruppen samlas alltid på Kransmossen.

Ultragruppen meddelar samlingsplats för varje vecka på hemsidans forum samt facebookgruppen.

Givetvis fortsätter vi erbjuda klubbens medlemmar att byta om, duscha och basta gratis på Kransmossen i samband med söndagsträningen.
Ni som nyttjar erbjudandet räknas in av en av löpledarena som är på plats och som rapporterar till ordförande.
Om vaktmästaren är på plats vid ingången så meddelar ni henne/honom att ni är från SOK Knallen.
Erbjudandet gäller tills vidare och enbart i samband med SOK Knallens söndagsträning.

http://www.boras.se/upplevaochgora/friluftslivochnatur/friluftsgardar/kransmossensfriluftsgard.4.3a190f22158fdcf7b0cea54d.html