Löpning – Tisdagar

Tisdagsträning

Välkomna till höstens intervallpass 2017

Varje träning inleds med att vi under någon minut får lite allmän information om aktuella frågor i klubben och sedan om hur intervallpasset ska genomföras.

Träningen börjar med lugn uppvärmning på Trollstigen eller till platsen för intervallerna. Därefter gör vi oss redo för intervallpasset. Tänk också på att det är bra att varva ned några minuter efter intervallpasset.

INOMHUSSÄSONGEN STARTAR 7/11 2017
Samling Ryahallen
19:30 uppvärmning
19:50 intervallpass/styrkepass startar (halva gruppen kör intervaller och halva gruppen kör styrkepass därefter byter man)

INTERVALLSCHEMA
7/11 Stege: 6,5,4,5,6, 1 min gåvila (Jonas)
14/11 Parstafett: 200 m, 2 x 14 min, 1 min vila mellan setten (Kalle)
21/11 4 x 6 min, 1 min gåvila (Göran)
28/11 10 x 2 min, 30 sek gåvila (Lars)
5/12 Stege: 2,3,4,5,6,4, 45 sek gåvila (Jonas)
12/12 6 x 4 min, 1 min gåvila (Kalle)
19/12 5 x 4 min progressivt, du ska komma längre och längre på varje intervall, 1:a intervallen på ca 80 % av maxpulsen (Göran)