Löpning – Tisdagar

Tisdagsträning

Välkomna till vårens intervallpass 2018

Löpträningen utomhus börjar 3/4 kl. 18:30 Samling vid Ryavallen, Ålgårdsvägen förbi tennishallarna.
Välkomna!

Varje träning inleds med att vi under någon minut får lite allmän information om aktuella frågor i klubben och sedan om hur intervallpasset ska genomföras.

Träningen börjar med lugn uppvärmning på Trollstigen eller till platsen för intervallerna. Därefter gör vi oss redo för intervallpasset. Tänk också på att det är bra att varva ned några minuter efter intervallpasset.

INTERVALLSCHEMA

‪24/4‬. 4 x 4 min, kan med fördel använda pulsklocka.
‪1/5‬. Stege 6, 5, 4, 6, 5, 1 min gåvila, Byttorpsjön
8/5. Backe 4 x 4 min, lika fort upp som ner, Alingsåsvägen/Kvibergsbacken
‪15/5‬. 5 x 5min, 1 min gåvila, Kypesjön
‪22/5‬. 12 x 400m 80% av maxfart.30 sek gåvila, Ryavallen
‪29/5‬. Distansträning/återhämtning 60 min i 3 olika grupper
5/6. Fartlek, Rya Åsar, Björbos eljusspår
12/6. 6 x 1000 m, 200 m joggvila, Ryavallen
‪19/6‬. Kortbacke, Rya Åsar
‪26/6‬. Snabbdistans, Ramnasjön

Löpträning inomhus höst/vinter
Samling Ryahallen
19:30 uppvärmning
19:50 intervallpass/styrkepass startar (halva gruppen kör intervaller och halva gruppen kör styrkepass därefter byter man)

INTERVALLSCHEMA